Zasady zdrowego żywienia dla każdego

Czym dziś jest zdrowe żywienie?

Na pewno nie mitem! Jeśli odpowiednio przygotujesz się do świadomego i zdrowego odżywiania – już nigdy nie zboczysz z tej drogi! W pierwszej kolejności warto dokładnie zastanowić się nad Twoimi codziennymi nawykami. Jak wyglądają? Co chcesz w nich zmienić, aby lepiej się odżywiać? Warto zwrócić szczególną uwagę na sposób przygotowywania posiłków, tempo ich spożywania, a także na przekąski spożywane codziennie. Zamiast kalorycznych chipsów warto zastąpić je czymś o wiele bardziej wartościowym np. kawałkami owoców lub surowymi warzywami, które dostarczą Ci niezbędnych związków odżywczych aniżeli pustych kalorii. W pierwszym tygodniu pracy możesz wyrobić w sobie nawyk przygotowywania posiłków, do których wykorzystasz aż dwa całe warzywa. To szczególnie ważny nawyk, ponieważ dzięki niemu polubisz warzywa i jednocześnie będziesz trzymać się tej zasady. Plasterek ogórka lub świeżego pomidora to niestety nie wszystko, dlatego warto o tym pamiętać.

Drugi tydzień zdrowej diety polega na przezwyciężeniu bardzo złego nawyku. Mianowicie rezygnacji ze słodkich, gazowanych napojów i sztucznie barwionych soków z supermarketów, które możesz bardzo łatwo zastąpić zieloną herbatą, a nawet ziółkami. Ich picie jest szczególnie ważne dla układu trawiennego, a także pomaga Ci w dbaniu o odporność. Ten etap jest szczególnie ważny dla Twojego organizmu, który będzie potrzebował kilku tygodni, aby lepiej się przygotować do testowania kolejnych ziół.