Właściwe odżywianie, czyli jakie?

Zastanawiasz się na czym właściwie polega zdrowe odżywianie i jak zrobić ten pierwszy, ważny krok, aby już na zawsze porzucić niezdrowe przekąski i nie ulegać pokusie podjadania między posiłkami? Zacznij od zmiany swojego myślenia o tym, w jaki sposób się odżywiasz i zdecyduj się, że od dziś jesz mniej, a konkretniej! Niemal każdy z nas decyduje się na zdrowe odżywianie, a tak naprawdę zapomina o podstawowych zasadach, które są istotne w osiągnięciu długotrwałych i skutecznych efektów. Zaleca się codzienne spożywanie minimum 4 szklanek zielonej herbaty, która pomaga uchronić się przed nowotworami układu pokarmowego. Ponadto w codziennej diecie bardzo ważny jest umiar w spożyciu tłuszczów, dlatego o wiele lepiej sprawdza się spożywanie od 5 do nawet 9 porcji świeżych warzyw i owoców. Spożywając je masz więc wpływ na swoje ciśnienie, które w skuteczny i prosty sposób możesz obniżyć.

Spożywanie warzyw i owoców jest też szczególnie ważne z jednego powodu. Pomagają one uchronić się przed nowotworami prostaty i jelita grubego. Mało osób zdaje sobie sprawę z tego, że spożywanie ryb choćby raz w tygodniu obniża ryzyko wystąpienia choroby niedokrwiennej serca. Natomiast 1 ząbek czosnku może skutecznie uchronić organizm przed miażdżycą i złym cholesterolem, dzięki czemu bardzo prosto możesz zadbać o swoje ciśnienie tętnicze. Podobnie jak niewielka ilość białka sojowego, którą znajdziesz w wielu produktach lub 240 ml czerwonego wina wytrawnego, które doskonale pasuje do wielu dań.